ارتودنسی سرامیکی چیست؟
ارتودنسی سرامیکی چیست؟
هزینه ارتودنسی پیشگیری چقدر است؟
ارتودنسی پیشگیری چیست؟

ارتودنسی بدون کشیدن دندان

یکی از دغدغه های مهم مراجعین ارتودنسی این است که ارتودنسی بدون کشیدن دندان انجام میشود یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قطعا هدف شما از درمان ارتودنسی داشتن لبخندی زیبا است بنابراین به متخصص ارتودنسی خود اطمینان کنید و مطمئن باشید که کاری که برایتان انجام میدهد در نهایت به نتیجه زیبا و سلامت دهان و دندان شما ختم خواهد شد. اما برای اینکه سوالات ذهنی شما برطرف شود در این مطلب سعی داریم که پاسخ این سوال را به صورت ساده برایتان توضیح دهیم.

ارتودنسی بدون کشیدن دندان

دلیل کشیدن دندان در ارتودنسی

با توجه به شرایط دهانی هر فرد متخصص ارتودنسی تصمیم میگیرد که ارتودنسی با کشیدن دندان انجام شود یا بدون کشیدن دندان! بنابراین خودتان را با افراد دیگری که تحت درمان ارتودنسی هستند مقایسه نکنید. به طور کلی به دو دلیل ارتودنسی با کشیدن دندان همراه است. یکی اینکه فرد دچار کراودینگ ( شلوغی دندانی ) باشد و یا اینکه ناهنجاری فکی فرد به صورتی باشد که فضای کافی برای مرتب شدن دندانها ایجاد نشود.

در چه صورت ارتودنسی بدون کشیدن دندان انجام میشود؟

همانطور که گفتیم اگر شخص کراودینگ داشته باشد از طرفی لبهای نازک و فرو رفته ای هم داشته باشد با مشورت بیمار گاهی ارتودنتیست دندانها را نگه میدارد که باعث میشود لبها برجسته تر دیده شوند. البته این روش تفاوت هایی در نتیجه درمان ایجاد میکند که حتما متخصص ارتودنسی برای بیمار توضیح خواهد داد.

به جای کشیدن دندان، راهکاری در درمان ارتودنسی وجود دارد؟

بستگی به طرح درمان متخصص ارتودنسی و توقع بیمار از درمان دارد. گاهی خواسته بیمار از درمان آنقدر سختگیرانه نیست و شرایط سنی او باعث میشود که ارتودنتیست از ارتودنسی کاموفلاژ ( ارتودنسی جبرانی ) را برای درمان انتخاب کند. در این موارد معمولا از دستگاههای کمکی ارتودنسی مانند هدگیر، مینی اسکرو یا کش های بین فکی استفاده میشود.

ارتودنسی بدون کشیدن دندان

برای درمان ارتودنسی چند دندان کشیده میشود؟

ترس بیماران ارتودنسی از این است که چند دندان باید کشیده شود و این یکی از سوالات اصلی بیماران است. اگر متخصص ارتودنسی تصمیم به کشیدن دندان برای درمان گرفته باشد، در اکثر مواقع دندانهای عقل و دندانهای چهارم و پنجم جلویی گزینه های انتخابی خواهد بود اما بازهم قطعی نیست و با توجه به شرایط دندانی و فکی بیمار متفاوت خواهد بود.

ارتودنسی با کشیدن دندان درد بیشتری دارد؟

شاید بهتر باشد اینطور پاسخ دهیم که کشیدن دندان یک پروسه جدا از  دستگاههای ارتودنسی است که با توجه به نظر متخصص ارتودنسی در برخی بیماران الزاما انجام میشود. بنابراین درد کشیدن دندان را نباید به حساب درد ارتودنسی گذاشت. اما اینکه خود ارتودنسی درد دارد یا خیر؟ در روزهای اول ارتودنسی فشار بر روی فک و دندانها باعث میشود که بیمار احساس ناخوشایندی داشته باشد. اما به مرور زمان این فشار کم میشود و بیمار عادت میکند. بنابراین اصلا نگران درد درمان ارتودنسی نباشید و مطمئن باشید که لبخند زیبا و سلامت دهانی که با ارتودنسی حاصل میشود ارزش این سختیهای کوچک را دارد.

دکتر فتانه علوی طباطبایی متخصص ارتودنسی در تهران با سی سال تجربه درمان ارتودنسی موفق، در کنار بیماران خود قدم به قدم می ماند تا بهترین نتیجه درمانی حاصل شود. برای دیدن نمونه ارتودنسی دکتر علوی به گالری بیماران ارتودنسی سایت مراجعه نمایید. این متخصص ارتودنسی در محدوده جردن تهران تجربه انواع درمانهای ارتودنسی از قبیل  درمان عقب بودن فک بالا بدون جراحی، جراحی فک بدون ارتودنسی، جلو کشیدن فک پایین بدون جراحی را بارها داشته است که نتیجه را میتوانید در نمونه ارتودنسی قبل و بعد بیماران این متخصص ارتودنسی مشاهده بفرمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *